Thursday 16 April 2015

What it means to be a failure

Assalamualaikum.. SAlam sejahtera...

Semalam kereta aku telah disondol oleh sebuah Kancil di Kg. Tok Bok. Alhamdulilah kereta aku tidaklah begitu teruk keadaanya berbanding kereta Akak tu. Pada mulanya timbul perasaan marah, tapi setelah berbincang bersama suami akak tu, dan memandangkan keadaanya lebih teruk berbanding aku, kemanusiaan mengatasi segalanya, walaupun aku tahu selepas ini aku akan menggaru kepala untuk mencari peruntukan bagi membaiki kereta ku.

Namun penceritaan hari ini bukanlah berkaitan kerugian yang aku harus tanggung akibat dari kemalangan tersebut, tapi akibat yang aku harus tanggung selepas peristiwa itu.

Yang pertama perubahan sikap aku dan yang kedua hasil daripada perubahan sikap aku. Selepas sahaja aku mengalami peristiwa petang semalam semestinya keeadaan stress trus menyelubungi diri, walaupun pada awalnya aku telah berpuas hati dengan hasil rundingan aku dengan suami akak tu. Bukan duit yang aku fikirkan, tetapi penambahan kadar stress aku berlaku bila pak mertua aku buka mulut. Terus memadam rasa bangga atas tindakan yang aku anggap murni sebentar tadi.

Kelemahan utama aku bila stress ialah aku akan merapu. Cakap ikut sedap mulut dan kebiasaannya penggunaan akal yang waras sangat minimum. Hasil daripada itu akhirnya semalam aku telah mengguris hati orang yang aku sayang.. Nurshairah Bt. Mohd Azman, isteri yanh telah kunikahi lebih 2 tahun yang lalu. Not a big issue actually, just a little misunderstanding. Salah tafsir dari ayat semasa dia menyampuk penceritaan aku menyebabkan aku secara tiba-tiba terasa hati. Walaupun akhirnya dia menerangkan maksud ayatnya still susunan ayat yang dia gunakan sebentar tadi seumpama meruntuhkan harapan aku yang mendambakan sokongan daripadanya. Sebenarnya itu sentiasa terjadi dalam hubungan aku.

Sebenarnya entri ini aku tulis hanya untuk melahirkan rasa kesal aku berkaitan ayat aku yang mengguris perasaannya. Maafkan saya, awk. Mungkin ayat saya semalam cukup keras dan diluar jangkaam awak. Tapi itulah yang senantiasa bermain diminda. Saya tahu awak tak kisah tentang status kehidupan kita walaupun jauh disudut hati awak menginginkan lebih daripada apa yang kita ada sekarang dan saya senang dengan sikap awak yang itu. Awak bukanlah seorang yang meminta walaupun jauh disanubari terlalu banyak yang awak inginkan. Tapi kadang-kadang itulah yang menjadi kekesalan kepada saya apabila saya menyedari saya gagal untuk memenuhi semua kehendak awak.

Sebagai seorang suami, masih banyak kekurangan yang ada dalam diri ini. Walaupun sudah bekerja, berjawatan walaupun tidak begitu tinggi sepatutnya saya boleh berikan lebih daripada apa yang ada sekarang, tetapi kesilapan lampau saya mengheret awak bersama. Sikap awak yang sentiasa positif memberikan saya kekuatan untuk terus melangkah kehadapan. Jujur saya akui saya tak pernah tahu apa rasanya bila kita sentiasa mendapat sokongan dari seseorang sehingga awak muncul dalam hidup saya.

Sorry,
Sorry when i almost fail to give u everyhing u want
Sorry when i have nothing worldly to be shared

Berkaitan kereta... awak juga yg slalu katekn kpd sye.. the oldies evaluating... so, saye xboleh nk buat mende nih as my property.. cannot... sebab kebiasaannya saye jarang jaga barang saye sebagaimana i took care pd kete tu... eventhough da mcm saye punya sbb ive paid the loan.. ive filled tnee tank.., i drove it everyday... walaupun begitu ur mom n dad still care about it., still want to know what happen.. knape?? Sbb ianya gift from them to u.. not me. Hopefully u can understand what i feel about it. Pls dont get me wrong. M just trying to be honest to u n myslef. Sorry..

No comments:

Post a Comment